Blogbericht

‘De actieradius van eDeliver 3 is buitensporig goed’

‘De actieradius van eDeliver 3 is buitensporig goed’

“Het bereik van de Maxus eDeliver 3 is enorm. Onlangs hadden we een spoedklus: vanuit Houten naar Dronten en weer terug, daarna een reguliere rit in Utrecht en ook nog even naar Doorn. En dat ging zonder dat we hem tussendoor moesten opladen. Echt geweldig,” zegt Peter Lamet, directeur van BD-Totaal in Houten. Zij hebben sinds enkele maanden de Maxus eDeliver 3 in gebruik.

BD-Totaal is een groothandel in biologische producten voor grootverbruikers, zoals de horeca en evenementen, maar ook zorginstellingen. Het bedrijf richt zich op ondernemingen die duurzaam willen zijn. Niet alleen in woorden, maar juist ook in daden, legt Lamet uit. “Zelf doen we dat ook. In 2008 hebben we een nieuw pand gebouwd waarbij we zoveel mogelijk duurzame maatregelen hebben genomen. Zo zijn we het eerste bedrijfspand in Europa dat geheel met Led verlichting werkt.”

Flexibiliteit

Tot vorig jaar leverde BD-Totaal producten alleen met vrachtwagens (die ingehuurd werden). “We wilden meer flexibiliteit hebben in onze logistiek, dat is met een vrachtwagen een stuk lastiger. Dus gingen we op zoek naar een duurzame oplossing. We hebben onder meer gekeken naar de Nissan e-NV200. Maar de laadruimte daarvan is veel te klein voor ons. Toen kwam Maxus voorbij. Met name de grote actieradius sprak ons erg aan.” Lamet zocht contact met Autohuis De Poort in Woudenberg, die de Maxus eDeliver 3 levert. ‘’Autohuis De Poort heeft ons ontzettend goed geholpen.’’

Actieradius

“De proefrit beviel goed; we hebben de eDeliver 3 aangeschaft.” De belangrijkste reden volgens Lamet? “Hij komt gewoon zijn afspraken na. Zeker qua actieradius, zelfs als hij zwaarbeladen is. Ons werkgebied is zo’n 30 tot 40 kilometer om Houten heen. We kunnen hem de hele dag gebruiken, zonder tussendoor op te moeten laden. Dat doen we ’s nachts. Dat heeft wel de hele nacht nodig, maar dat komt omdat ons laadsysteem verouderd is. ‘’Wat mij in het algemeen tegenvalt, is dat je best veel omliggende kennis nodig hebt voor elektrisch vervoer. Bijvoorbeeld de hele laadvoorziening en alle kosten die daar aan vastzitten. Daar moet je wel rekening mee houden.”

Tevreden

“Ik moet eerlijk zeggen dat het interieur van de eDeliver 3 wat Spartaans aanvoelt. Hij had wel iets meer aangekleed mogen zijn. Er zit bijvoorbeeld geen standaard navigatie in (wel Apple Carplay en Android Auto) en ook de klimaatcontrole is wat eenvoudig. Daar is nog wel wat te winnen.” Maar dat onderdrukt niet het enthousiasme over het gebruik van de Maxus. “Het is een rustige auto die doet wat hij moet doen en de actieradius is buitensporig goed. En omdat hij volledig elektrisch is, kun je overal komen, zoals in het centrum van Utrecht. Daar mag je alleen maar met elektrisch vervoer komen. We zijn dus erg tevreden. Zo tevreden zelfs, dat we overwegen om een tweede Maxus aan te schaffen.”

Denk je er zelf over om een elektrische bedrijfswagen aan te schaffen? Neem contact op met één van onze Maxus-partners te vinden op www.Maxusmotors.nl of mail ons op nieuwsupdate@MaxusMotors.nl