Blogbericht

Elektrische Maxus in de bouw? Goed idee!

Hoog trekgewicht

De Maxus eDeliver 9 mag een aanhanger tot 1.500 kg trekken. Dat is anderhalve ton trekgewicht! Geen enkele andere elektrisch aangedreven bus kan zoveel aan de trekhaak hebben. Dat maakt de eDeliver 9 breed inzetbaar, zeker als je ziet dat deze elektrische bus ook een laadvermogen biedt tot aan 1.350 kg

Hoge trekkracht

Wie kent het niet? Je staat op een helling met een vol beladen bus plus aanhanger en je moet van je plek komen. Juist dan is een elektromotor in het voordeel, want die levert zijn volledige koppel vanaf de eerste omwenteling. Bij de Maxus eDeliver 9 is dat maar liefst 310 Nm. Daarmee komt de bus met lading moeiteloos van de plek. Het maximaal vermogen is 150 kW (204 pk).

Maxus eDeliver9

Voorsorteren op emissievrije zones

Negentien Nederlandse steden hebben de ambitie om in 2025 emissievrije zones in te voeren en de verwachting is dat dit aantal zal toenemen. Voor bouwbedrijven met projecten in deze steden is een elektrische bedrijfsbus dan noodzaak. Sterker nog: bouwbedrijven krijgen steeds vaker de vraag bij een aanbesteding of zij gebruik maken van elektrisch vervoer.

Maxus eDeliver9

Maatwerk voor elke klus

Bij de Maxus eDeliver 9 is te kiezen uit twee hoogtes en twee lengtes. De grootste heeft een laadvolume van 12,5 m3, bij een laadvloerlengte van 3.413 millimeter en een inwendige stahoogte van 2.014 millimeter. Dat betekent dat je rechtop kunt staan, wat plezierig is als je voor het werk vaak spullen uit de bus moet pakken. De meest compacte eDeliver 9 heeft nog altijd een laadvolume van 9,7 m3 met een laadvloerlengte van 3.019 millimeter en hoogte van 1.792 millimeter. Deze kortere versie blinkt uit door een nog kortere draaicirkel en dat maakt hem uiterst wendbaar.

Actieradius? Voldoende!

Elektrisch rijden betekent ook opladen. Maxus maakt gebruik van een efficiënte batterijtechnologie en elektromotor. Dat zie je aan de actieradius. Zelfs met de kleinste batterij van 52 kWh is het rijbereik in de stad al 237 km volgens WLTP gemiddeld. Voor bouwklussen in stedelijk gebied is dat doorgaans ruimschoots voldoende. Bij de grootste batterij van 89 kWh is zelfs een actieradius tot aan 353 km in de stad mogelijk!

Maxus interieurMaxus interieurMaxus interieur

Opladen?

Opladen van de Maxus eDeliver 9 kan snel. In drie kwartier zijn zowel de kleinste als de grootste batterij naar 80% te laden via snelladen met gelijkstroom (DC). Bij de zaak of het bedrijf is op een industrieel stopcontact met 11 kWh wisselstroom te laden via de onboard 3-fase AC-lader. In de praktijk betekent dit, dat je zelfs de grootste batterij makkelijk in de avond en nacht vol kunt laden, zodat de bus weer 100% geladen bedrijfsklaar is voor een dag werken.

Meer weten over de Maxus eDeliver 9, testrit boeken of een offerte? KLIK HIER!