Blogbericht

Maxus eDeliver 9 geknipt voor stadsdistributie

Is distributie en pakketbezorging in de stad straks helemaal elektrisch? Niet overal, maar wel op steeds meer plaatsen. Negentien Nederlandse steden hebben de ambitie om in 2025 emissievrije zones in te voeren. Dan is een elektrische bus noodzaak; liefst met veel laadvolume, goede prestaties en een zo groot mogelijke actieradius, zoals de Maxus eDeliver 9.

Kampioen efficiëntie

De Maxus eDeliver 9 valt op door een efficiënte aandrijflijn. Juist in stedelijk verkeer met veel optrekken en afremmen en niet al te hoge snelheden vertaalt zich dat in een grote actieradius. De grootste versie kan in de stad tot 353 km afleggen met een volle batterij (89 kWh). Gecombineerd, met ook buitenwegen, is nog altijd tot 296 km mogelijk. Het zijn reële waarden, die gebruikers van de eDeliver 9 in de praktijk met belading halen.

Veel laadvolume

Bij de Maxus eDeliver 9 is te kiezen uit twee hoogtes en twee lengtes. De grootste is ideaal voor distributie en pakketbezorging met een laadvolume van 12,5 m3, bij een laadvloerlengte van 3.413 millimeter en een inwendige stahoogte van 2.014 millimeter. Dat betekent dat je rechtop kunt staan, wat plezierig is als je voor het werk vaak pakketten uit de bus moet pakken. Met een draaicirkel van 7,4 meter is de eDeliver 9 ook heel wendbaar.

Maxus EV 80 backMaxus EV80 zijkant

Voorsorteren op emissievrije zones

Heel simpel: de elektromotor stoot niets uit. Geen CO2, geen NOx en geen fijn stof. Dat is mooi, als je naar de toekomst kijkt. Negentien Nederlandse steden hebben de ambitie om in 2025 emissievrije zones in te voeren en de verwachting is dat dit aantal zal toenemen. Daarnaast wordt het rijden met een elektrische bestelwagen flink gestimuleerd in de vorm van subsidies. Zo krijg je altijd € 5.000 terug van de overheid bij de aankoop van een Maxus eDeliver 9.

Maxus eDeliver

Opladen?

Opladen van de Maxus eDeliver 9 kan snel. Bij de zaak of het bedrijf is via een laadpaal met 11 kWh wisselstroom te laden via de onboard 3-fase AC-lader. In de praktijk betekent dat dat je zelfs de grootste batterij makkelijk in de avond en nacht vol kunt laden, zodat de bus weer bedrijfsklaar is voor een dag distributie en bezorgwerk. En kom je toch te kort, dan is via snelladen onderweg tijdens een koffie- of lunchpauze 80 tot 100 km rijbereik bij te laden. Dat kost ongeveer een kwartier.

Maxus eDeliver interieur

Comfort en veiligheid? Top geregeld!

Goed om te weten als je de hele dag onderweg bent met het rondbrengen en afleveren van bestellingen: de Maxus eDeliver 9 kent slechts één uitrustingsniveau, de meest complete! Nagenoeg alle denkbare comfort- en veiligheidsitems zoals Airconditioning, 10-inch touchscreen met achteruitrijcamera + Apple Carplay/Android Auto, parkeersensoren voor/achter en nog veel meer zijn standaard aan boord.

Kijk voor de volledige standaard optielijst op onze website.

Meer weten over de Maxus eDeliver 9, testrit boeken of een offerte? KLIK HIER!